tisdag 24 november 2009

Cancern - En Oinbjuden Gäst

Tanken med denna blogg är att jag ska skriva kring det som skuggar mitt i övrigt mycket lyckliga liv.

Vi har nämligen en oinbjuden gäst i vår familj..
Han - eller är det månne en Hon? - förmodligen en "DET", heter Cancer.

Det är inte jag som är sjuk.
"Den" har valt att härbärgera i min makes kropp.

I denna blogg vill jag ventilera mina känslor, mina tankar och erfarenheter kring hur det är att stå vid sidan av. Hur det är att leva med sjudkomen cancer fast jag själv inte - ännu? - är sjuk.

Läser många bloggar som skrivs av beundrandsvärda Kämpar, få är så fyllda av liv, få är så fyllda av positiv kraft och styrka som de som är drabbade av sjukdomen. Men jag har inte hittat någon blogg som skrivs av "personen vid sidan av" - för de flesta har ju en livskamrat som står hjälplös bredvid.
Bloggarna finns säkert, har inte sökt särskilt aktivt.

I vilket fall som helst, eftersom jag skpapar denna blogg har jag förmodligen ett behov att skriva av mig och ventilera. Vilken väg bloggen tar återstår att se.

Ta vara på denna dag.

3 kommentarer:

  1. testar lite hur det ser ut i mina inloggade upggifter om jag skulle få en kommentar?

    För jag hoppas väl på att det blir ngn som läser vad jag kommer skriva, annars kan jag ju fortsätta att skriva min dagbok...

    Återstår att se!

    SvaraRadera
  2. hm, kommer kommentarerna upp direkt?
    Det kanske inte är så bra?
    Måste gå att blockera så jag kan kolla innan de läggs ut??

    SvaraRadera