torsdag 4 februari 2010

Frågande?

Nu är jag konfunderad.

Idag kom ännu ett "sådant där" kuvert i brevlådan. Hua..!

Idag innehöll kuvertet en remiss till sjukgymnast.

Som jag skrivit tidigare besväras maken av en ond axel, har bett om sjukgymnastik. Hans läkare har sagt att det måste utesluta att det är cancer-relaterade besvär, -alltså om det spridit sig även dit - innan hon skriver remiss, för det kräver sjukgymnasten innan de ger träning.

Han fick ju igår kallelse till röntgen för att de sett ngt på scinten (scinten gjordes som ett steg i att undersöka/utesluta ev. cancer då han frågat om sjukgymnastik) som ska undersökas närmare och idag kommer remissen till sjukgymnast?

I denna står att läkaren undersökt och kollat upp axeln och att orsaken till besvären är just idrottsutövning - inte cancern?

Jag väljer att tro att det är så, att läkaren kommit fram till att allt ser bra ut och att det inte är någon spridning. Detta måste vi tro, vi vet inget annat nu (märker du att jag återigen är rädd för att mina tankar, min oro ska bli en sanning...? Men jag måste väl får oroa mig, tänka hemska scenarion utan att mina tankar påverkar???).

Alltså släpper negativa tankar och tror på det goda. Men lite frågande kan jag inte låta bli att vara..

1 kommentar:

  1. Hej, skickar iväg en liten kommentar bara för att höra hur allt står till med er. Tänk vad förunderligt det är att en individ som jag inte har en aning om vem hon är finns i mina tankar eller så är det inte det, förunderligt vill säga, utan helt naturligt. Ert levnadsöde berör mig. Du berör mig och det finns en känsla av samhörighet då vi båda har cancersjuka män och små barn.

    Så har jag inte läst något nytt inlägg på ett tag, inte fått någon kommentar som kan göra mig vis i hur ni har det, hur du mår? Därav så känner jag ett behov av att höra av mig. Jag hoppas innerligt att ni har det bra? Du/ni finns i mina tankar. Kram Gabriella

    SvaraRadera